איך מתמודדים מול חברות הביטוח?

 

ביטוח אמור להקנות למבוטח ראש שקט. הביטוחים רבים ומגוונים וכוללים בין היתר ביטוח חיים, ביטוח סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח מנהלים, ואפילו ביטוח נסיעות לחו"ל, וכמובן שיש סוגי ביטוחים נוספים. רוב הפוליסות אינן מדברות בשפת האדם הפשוט, וגם אלו שמנסות לפשט את השפה – קשות להבנה. בזמן שאנחנו סומכים על כך שבקרות המקרה הביטוחי יהיה גמול לפרמיות ששילמנו במשך שנים ארוכות, חברות הביטוח עלולות לנצל את חוסר ההבנה ולדחות את התביעה או להקטין את הפיצוי המגיע בטענות שונות.

 

חברות הביטוח, כמו כל עסק כלכלי אחר, אוהבות לשמור את הכסף שלנו אצלן. גם אם התביעות מוצדקות ועומדות בתאי הפוליסה, פעמים רבות התביעות נדחות, נמצאים חריגים, והמבוטח נשלח להביא עוד מסמכים, התהליך נגרר, ומתבצעת מעין מלחמת התשה. לעיתים חברות הביטוח אפילו שולחות חוקר פרטי להתחקות אחרי המבוטחים על מנת להוכיח כי הם אינם זכאים לכל פיצוי. לא מעט מבוטחים מעדיפים שלא להיכנס לתהליך של תביעה משפטית יקרה, ארוכה ומתישה, וכך קורה כי פיצויי ביטוח שמגיעים לכם נשארים בידי חברות הביטוח ולא עוברים אליכם.

 

מי אשם: חברת הביטוח או סוכן הביטוח?

לא אחת קורה שאי ההסכמות בין החברה למבוטח נובעות כתוצאה מפעולה רשלנית של סוכן הביטוח. על פי חוק חוזי הביטוח, סוכן שלא העביר לחברת הביטוח דיווח על חידוש הפוליסה או השמיט פרטים בטפסי הפוליסה, ניסה לייפות דברים עבור המבוטח או לא העביר עדכונים על היקף הכיסוי בפוליסה, התרשל בתפקידו ובית המשפט לא יעמוד לצדה של חברת הביטוח, כלומר בית המשפט לא מבחין בין הסוכן לבין חברת הביטוח.

 

הנה לכם כלל ברזל: לעולם אל תסמכו על הבטחות שניתנות לכם בשיחה בעל פה, לא בשיחה טלפונית ולא פנים אל פנים. גבו את כל ההבטחות בכתב עם חתימה של שני הצדדים. כך יהיה לכם קל להוכיח כי הצדק בצד שלכם אם חברת הביטוח תתנער מהמובטח לכם אן תערים קשיים במימוש הפוליסה. אבנר הייזלר מסביר שבמקרים מסוימים, המבוטחים אינן בקיאים בפרטי הפוליסה, ואינם מודעים לזכויותיהם, מה שהופך את כל התהליך למורכב בעבורם. מסיבות אלו, מוטב להתייעץ עם חברה מקצועית בתחום, ולו כדי לקבל את כל המידע הנחוץ.

איך מתמודדים מול חברות הביטוח?

קרה מקרה? מהרו לפעול!

אם קרה לכם מקרה שמחייב את הפעלת הביטוח, עליכם לפעול במהירות מבלי להתמהמה. בתחומי משפט מסוימים חלה תקופת התיישנות ארוכה למדי בת שבע שנים. אולם בנושא הביטוח הדבר שונה והתקופה קצרה משמעותית, עם התיישנות מקסימלית בת שלוש שנים. לכן אם חברת הביטוח דוחה את בקשתכם מנימוקים שונים, עליכם לפעול באופן מיידי.

חשוב מאוד לתעד כל צעד ושעל מרגע קרות המקרה הביטוחי. הביטוח הוא עולם שלם של מסמכים, אישורים, וטפסים. אל תזרקו דבר ואל תשימו בצד, אלא שמרו הכל בתיקייה מסודרת. תיעוד שכזה חשוב לצורך הגשת התראה לפני תביעה, הגשת התביעה עצמה, וגם לדיון משפטי לאחר הגשתה. תיעוד שגוי או חלקי עלול לשמש נגדכם והעניין הזה לגמרי בשליטתכם.

מומלץ במיוחד לפנות לייעוץ משפטי אצל עורכי דין וחברות מקצועיות בתחום תביעות ביטוח. כפי שכבר הזכרנו, חברות הביטוח אינן ממהרות להיפרד מהכסף שלכם השמור אצלן והן יעשו הכל על מנת להקטין את גובה הפיצוי בסיוע עורכי הדין שעובדים עבורן ועל ידי היגררות להליכים משפטיים ארוכים. עורך דין המתמחה בתחום הביטוח יכול פעמים רבות לסייע לכם לקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לכם בהתאם לפרשנות שלכם את הפוליסה עוד לפני שהתיק מגיע אל כתלי בית המשפט. זכרו, לא תמיד הפשרה שחברת הביטוח תציע לכם משתלמת, שכן לא תמיד כל הנזקים מתבררים באופן מיידי וההיקף הכולל שלהם מתגלה רק לאורך זמן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *